Al llarg dels últims tres anys, a nivell de ZER ens hem estat formant en una sèrie de noves metodologies com ara el Treball per Projectes, el Treball Cooperatiu, el Treball per Racons.
La majoria d’elles en major o menor mesura ja les anem aplicant.
Ara estem aconseguint que aquestes metodologies formin part del projecte d’escola i des d’Infantil a 6è de primària cada any ens anem consolidant més en aquestes noves metodologies.
Ara estem aconseguint que aquestes metodologies formin part del projecte d’escola i des d’Infantil a 6è de primària cada any ens anem consolidant més en aquestes noves metodologies.
Una de les metodologies que utilitzem en l’aprenentatge a l’aula són els RACONS.
EL TREBALL PER RACONS per exemple, implica una determinada manera d’entendre la relació ensenyament-aprenentatge. Una manera diferent d’organitzar l’espai de l’aula, que possibiliti el treball en petits grups, per parelles o individualment. Permet que l’aprenentatge sigui més significatiu i funcional. A la vegada que dóna resposta a les diferències, interessos, necessitats i ritmes d’aprenentatge dels cada nen i nena, ja que cada racó planteja activitats amb diferents graus de dificultat. També permet que l’alumne participi de manera més activa en l’aprenentatge i ell sigui el protagonista.
El mestre és el que ha de conèixer el procés d’aprenentatge de cadascun dels infants i organitzar les activitats i les propostes per tal que s’adeqüin al nivell de cada alumne.
Aquest tipus de treball potencia i desenvolupa l’esperit de recerca i d’investigació i afavoreix la utilització de diferents tècniques i estratègies d’aprenentatge a l’hora de trobar solucions als problemes plantejats. A la vegada que potencien la creativitat i la imaginació i li deixen espai i temps a l’alumne per pensar.