LA NOSTRA ESCOLA

L’escola de Les Pallargues pertany al municipi de Els Plans de Sió (La Segarra). Hi acudeixen alumnes dels pobles de Sisteró, , Montroig, Les Pallargues, El Canós, Montcortés, Concabella , Pelagalls , Hostafrancs, la Figuerosa i Riber. L’escola ocupa els l’edifici de l’Ajuntament de les Pallargues. Hi ha quatre aules: Educació Infantil, Cicle Inicial, Cicle Mitjà, Cicle Superior, un espai utilitzat per desdoblament de grups i biblioteca, així mateix també hi ha una aula d’informàtica. Des d'aquest curs comptem amb la Llar d'Infantins de nens d'1 a 2 anys. Disposem, també, de servei de menjador amb càtering. L’escola compta amb 4 mestres i tres mestres itinerats. L’escola pertany a la ZER la Segarra formada per quatre escoles; Vall Ondara, Sant Ramon i Sanaüja i la pròpia escola de les Pallargues. La ZER va néixer per ACONSEGUIR UNA MILLORA DE LA QUALITAT DE L’ENSENYAMENT a partir de poder donar respostes als problemes d’una manera conjunta i, alhora, poder rentabilitzar recursos materials, econòmics i humans.

20 de gener del 2012

UNA ESTACIÓ D'EXPERIMENTS


La importància d'exemplificar els continguts de les classes és indiscutible. No obstant això, més eficaç són els experiments en els qual els alumnes poden comprovar i posar en pràctica tot allò previament explicat o a l'inversa. Amb l'experimentació s'obra un ventall competencial extraordinari, que enriqueix l'aprenentatge global de l'infant.

Us presentem alguns dels experiments treballat durant el primetr trimestre:

EL SO ÉS ENERGIA?

QUÈ VOLEM DEMOSTRAR?
Demostrarem que el so és energia ja que genera una força, moviment... sobre un altre cos
Per a demostrar-ho vam cobrir un pot de plàstic amb film ben tibat i lligat amb una goma elàstica. tot seguit vam posar-hi al damunt uns granets de sal. Des d'una distància d'uns 20 cm vam fer un crit. Vam observar que la sal saltava. Mitjançant les ones sonores produides pel crit vam aconseguir fer dansar la sal.


PER ON ES PROPAGA MILLOR EL SO, PER L'AIGUA O PER L'AIRE?

QUÈ VOLEM DEMOSTRAR?
Que el so es propaga millor per l'aire que per l'iagua.
Per demostrar-ho vam inflar un globus amb aire i en vam omplir un altre amb aigua. Vam col.locar els globus sobre la taula i vam posar l'orella sobre cada globus i aleshores picavem sobre la taula amb els dits. amb el globus ple d'aigua se sentia el soroll més fort i clar.



OBTENIM DIFERENTS SONS

QUÈ DEMOSTREM?

Les ones viatgen per dins el tub amb una certa freqüència que dependrà de la llargada del tub. Segons aquesta, obtindrem sons més aguts o més greus.








 

ESCOLTEM EL SO QUE VIATJA

QUÈ DEMOSTREM?

Lliguem una corda a una cullera fent que quedin dos extrems llargs de corda. Agafem aquests extrems amb els dits i els col.loquem dins les orelles. Copegem la cullera contra la taula. Sentim un so com de campana. El so s'apropagat per la corda.


TALLER MECÀNIC A L'AULA



Per acabar de consolidar el tema "LES MÀQUINES"  la mestra va anar a la deixalleria i ens va portar tot d'objectes per desmontar. Alguns de nosaltres també em vam portar. Entre ells hi havia robots de joguina, rellotges, un ventilador, un torradora elèctrica... Durant aquella tarda, vam estar desmontant tots aquests objectes per tal de veure com era el seu funcionament i quina mecànica tenien. Vam poder veure els engranatges, tascons, un motor, rodes dentades... Va ser molt dive