LA NOSTRA ESCOLA

L’escola de Les Pallargues pertany al municipi de Els Plans de Sió (La Segarra). Hi acudeixen alumnes dels pobles de Sisteró, , Montroig, Les Pallargues, El Canós, Montcortés, Concabella , Pelagalls , Hostafrancs, la Figuerosa i Riber. L’escola ocupa els l’edifici de l’Ajuntament de les Pallargues. Hi ha quatre aules: Educació Infantil, Cicle Inicial, Cicle Mitjà, Cicle Superior, un espai utilitzat per desdoblament de grups i biblioteca, així mateix també hi ha una aula d’informàtica. Des d'aquest curs comptem amb la Llar d'Infantins de nens d'1 a 2 anys. Disposem, també, de servei de menjador amb càtering. L’escola compta amb 4 mestres i tres mestres itinerats. L’escola pertany a la ZER la Segarra formada per quatre escoles; Vall Ondara, Sant Ramon i Sanaüja i la pròpia escola de les Pallargues. La ZER va néixer per ACONSEGUIR UNA MILLORA DE LA QUALITAT DE L’ENSENYAMENT a partir de poder donar respostes als problemes d’una manera conjunta i, alhora, poder rentabilitzar recursos materials, econòmics i humans.

21 de juny del 2012

COLÒNIES CAN BAJONA

HEM ANAT DE COLÒNIES

Els  dies 28 i 29 de maig de 2012 la ZER de la Segarra vam anar de colònies a la granja escola de Can Bajona (Solsonès).
 En arribar tots vam anar  a deixar les maletes i després a dinar. Més tard els monitors ens acompanyaren al bosc per fer la primera activitat,que consistia   en guiar-nos amb la brúixola.

Va començar a ploure i havíem de tornar al refugi. Mentrestant, vam treballar la rosa  dels vents. Quan va millorar el temps ens dirigírem a les habitacions per deixar les motxilles, preparar els llits.

Després anàrem a sopar i a jugar, més tard a dormir .
L’endemà al matí abans d’esmorzar havíem de recollir l’habitació. Després vam fer les últimes activitats que eren: muntar a cavall i tirar amb arc .

Finalment vam dinar i tornar a casa .
El que ens va agradar més  va ser muntar a cavall perquè la majoria, mai no ho havíem fet i va ser emocionant.